Ceriwis  

Go Back   Ceriwis > HOBI > Mobil & Motor > Motor

Motor Wadah berkumpulnya pecinta, hobby, pemilik Motor.

Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 20th October 2012
Balapanyuk's Avatar
Balapanyuk Balapanyuk is offline
Ceriwiser
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 723
Rep Power: 13
Balapanyuk mempunyai hidup yang Normal
Default The 2-Stroke Legend �Honda NSR� On MotoGP

[/spoiler]
Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for NSR 50:















[/quote]
Quote:






Originally Posted by Honda NSR



Merupakan sepeda motor buatan honda yang digunakan pada kejuaran motoGP pada tahun 1985 s.d 2001(CMIW) ,Honda mengeluarkan pula varian replica yang dijual untuk pasaran umum






2. tipe Honda NSR (MotoGP series only)



a. Honda NSR 250 (MC28)



Quote:
Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for NSR 250:















Spoiler for open this:
Quote:






Originally Posted by Honda NSR



Merupakan motor buatan HRC (Honda Racing Corporation) yang di debutkan pada th 1985 untuk kejuaran MotoGP,motor ini telah 8 kali di menangkan oleh berbagai pembalap pada kelasnya (250)








Quote:
Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for Freddie Spencer (1985):

















Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for Anton Mang (1987):

















Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for Sito Pons (1988,1989):



















Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for Luca Cadalora(1991, 1992):

















Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for Max Biaggi (1997):




[












Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for Dajiroh Katoh (2001):














pada tahun 2004 untuk kejuaraan MotoGP NSR250 (MC28) diganti dengan Honda RS 250 RW






Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for Honda RS 250 RW:














Berikut adalah spesifikasi teknikal dari Honda NSR 250 (MC 28) yang untuk pasaran :



Engine.

Engine Type: MC16E 90� V-Twin Liquid Cooled 2-Stroke



Crankcase Reed Valve Induction :

Bore and Stroke: 54mm x 54.5mm

Capacity: 249cc

Compression Ratio: 7.4:1

Clutch: R models � Wet Multi Plate with Coil Springs

SE/SP models � Dry Multi Plate with Coil Springs

Maximum Power: 40PS @ 9000 rpm

Maximum Torque: 3.3Kg-m @ 8500 rpm

Ignition: CDI PGM-IV

Spark Plug Type: NKG BR9ECM (BR8ECM/BR10ECM)

Denso W27EMR-C (W24EMR-C/W31EMR-C)

Spark Plug Gap: 0.7mm � 0.8mm (0.028″ � 0.031″)

Idle Speed: 1200rpm 100rpm



Dimensions.

Length: 1970mm

Width: 650mm

Height: 1045mm

Wheelbase 1340mm

Seat Height: 770mm

Ground Clearance: 135mm

Dry Weight R model: 138Kg

SE model: 138Kg

SP model: 137Kg

Capacities.

2-Stroke Oil: 1.2 litre

Transmission Oil: 0.8 litre (rebuild)

0.7 litre (drain/change)

Fuel Tank: 16 litre (primary)

1.2 litre (reserve)

Suspension.

Castor: 23� 15′

Trail: 87mm

Front Tyre & Wheel (R & SE models): 110/70 x 17″ Aluminium Enkei

Rear Tyre & Wheel (R & SE models): 150/60 x 17″ Aluminium Enkei

Front Tyre & Wheel (SP models): 110/70 x 17″ Magnesium Magtek

Rear Tyre & Wheel (SP models): 150/60 x 17″ Magnesium Magtek

Tyre Pressure (Front � all models): 2.25kg/cm

Tyre Pressure (Rear � all models): 2.25kg/cm (rider only)

2.50kg/cm (rider & passenger)

Front (R models): Telescopic oil filled damper

with spring preload adjustment only.

Front (SE/SP models): Telescopic oil filled damper with spring preload

and rebound damping adjustment.

Rear (R model): Pro-Arm� with external coil and damper unit with

variable spring preload adjustment.

Rear (SE/SP model): Pro-Arm� with external coil and oil/gas damper unit with variable

spring preload, remote compression, and rebound adjustment.



Brakes.

Front:

Twin 276mm floating disk

with cast aluminium 4 piston calipers.



Rear:

Single 220mm disk with cast aluminium

single piston sliding caliper.

Gearbox.

1st: 2.846

2nd: 2.000

3rd: 1.578

4th: 1.333

5th: 1.190

6th: 1.083

Drive Sprocket (front): 15T

Driven Sprocket (rear): 40T



Electrical System.

Battery Type: 12V 4 AH Yuasa YT4L-BS

Charging System Output: Not Available

Lighting.

Front: 60/35W Halogen

Rear: 5/18W (Tail/Brake)

Park: 17W

Turn Indicator: 15W

Instrument Backlight: 1.7W

Neutral Warning: 1.7W

Indicator Warning: 1.7W

Main Beam Warning: 1.7W

Fuses.

Main: 20A

Accessory: 15A



Untuk Honda RS250 RW saya mohon maaf data spesifikasi tekniknya belum saya temukan,meskipun topik kali ini adalah NSR tapi saya ingin juga menyertakannya sambil menambah pengetahuan kita



b. NSR 500




Spoiler for open this:
Quote:






Originally Posted by Honda NSR



Merupakan motor buatan HRC (Honda Racing Corporation) yang di debutkan pada th 1984 untuk kejuaran MotoGP,motor ini telah 10 kali di menangkan oleh berbagai pembalap pada kelasnya (500)








Quote:
Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for NSR 500:



















Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for Freddie Spencer (1983 � 1985):

















Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for Wayne Gardner (1987):



















Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for Eddie Lawson (1989):



















Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for Mick Doohan (1994-1999) Favorit TS :



















Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for Alex Criville (1999):















Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for Valentino Rossi (2001):














Berikut data spesifikasi teknis dari Honda NSR 500 :

Year (of specifications) 1994

Engine 499 cc, two stroke V-4

Transmission chain

Max speed 197 mph

0-60 -

Horsepower 187 bhp @ 12000 rpm

Weight 130 kgs, 286 lbs

Seat height -



Keterangan : Untuk data spesifikasi teknis Honda NSR 500 dan NSR 250 (MotoGP) saya mohon maaf sebesar besarnya,sebab pihak honda merahasiakan racikan dan kekuatan balap kendaraan mereka,data yang saya sajikan merupakan saduran dari teknikal spesifikasi komersil (untuk NSR 250) dan spesifikasi prakiraan dari website diseno.








Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for Mesin NSR 500:















Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for

Mesin NSR 250
:














4 . Side Story -The NSR 500 V


[spoiler=open this] for NSR 500 V:
















[quote]






Originally Posted by Honda NSR



Pihak honda sempat ingin membuat tipe NSR 500 untuk dikomersilkan namun ternyata hanya jadi barang terbatas yang sangat langka,hanya 22 unit yang dproduksi oleh Honda.



Motor ini merupakan replika dari NSR 500,hanya saja yang pada NSR 500 MotoGP bermesin V4,yang ini memiliki mesin V2,tapi menawarkan bobot motor yang lebih ringan







Berikut data spesifikasi teknis NSR500 V

Honda NSR500V Specifications

Engine Type: 2-stroke water-cooled V2

single crankshaft

reed valve

Displacement: 499.7 cc

Max Power: 135 bhp (101 kW) @ 10250 rpm

Carburation Type: 40 mm Keihin PJ short type

Ignition: CDI digital

Clutch: Dry multiple discs

Transmission: 6-speed cassette type

Final Drive: Chain

Frame Type: Twin spar aluminum

Suspension: Front: Showa Inverted telescopic forks

Rear: Showa mono shock

Tyres: Michelin

Wheel: Front: 3.625 x 17 inches (430 mm)

Rear: 5.875 x 17 inches (430 mm)

Brake System: Front: Carbon composite disc (290 mm), Brembo 4 pot calipers

Rear: cast iron disc (196 mm), 2 pot calipers

Overall Length: 1975 mm

Overall Width: 595 mm

Wheelbase: 1360 mm

Weight: 103 kg

Fuel Tank: 26L



Kunjungi juga : alslakraditossh



Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off


 


All times are GMT +7. The time now is 04:15 AM.


no new posts