Ceriwis  

Go Back   Ceriwis > DISKUSI > Lounge

Lounge Berita atau artikel yang unik, aneh, dan menambah wawasan semuanya ada disini dan bisa dishare disini.

Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 27th May 2012
kukubimasakti's Avatar
kukubimasakti kukubimasakti is offline
Ceriwis Lover
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,635
Rep Power: 16
kukubimasakti mempunyai hidup yang Normal
Default Nintendo Gameboy dari masa ke masa..Yang Pernah Punya Gameboy masuk gan!!

Game Boy adalah produk pertama Nintendo ke pasar handheld game. Awalnya dirilis di Jepang dan Amerika pada tahun 1989, game boy klasik mampu menampilkan video game 8-bit dengan menggunakan kartrid, mirip dengan konsol pertama dari Nintendo yaitu NES(Nintendo Entertainment System). Sejak model awal, Game Boy telah memiliki sejarah panjang dan sekarang berkembang menjadi berbagai model dengan berbagai fitur dan kemampuan yang berbeda dari generasi sebelumnya.



Original Gameboy



GameBoy klasik atau original gameboy mempunyai kapasitas 8-bit, menggunakan cartridge sebagai media penyimpanan game dan berbasis pada layar hitam-putih. Tampila fisik dan fiturnya mirip dengan controller NES generasi awal. Game Boy klasik mempunyai fitur speaker eksternal, yang memungkinkan Anda untuk mendengar musik dan sound effect dalam game yang sedang anda mainkan.




[/spoiler]
Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for GameBoy Original:














technical spec



CPU: Custom 8-bit Sharp LR35902[28] core at 4.19 MHz which is similar to an Intel 8080 in that none of the registers introduced in the Z80 are present. However, some of the Z80's instruction set enhancements over the stock 8080, particularly bit manipulation, are present. Still other instructions are unique to this particular flavor of Z80 CPU. The core also contains integrated sound generation.[29]

RAM: 8 kB internal S-RAM[30] (can be extended up to 32 kB)[31]

Video RAM: 8 kB internal[31]

ROM: On-CPU-Die 256-byte bootstrap;[32] 256 kb, 512 kb, 1 Mb, 2 Mb, 4 Mb and 8 Mb cartridges

Sound: 2 square wave generators, 1 PCM 4-bit wave sample (64 4-bit samples played in 1x64 bank or 2x32 bank) channel, 1 noise generator, and one audio input from the cartridge.[33] The unit only has one speaker, but headphones provide stereo sound (for further information, see Game Boy music)







Display: Reflective STN LCD[34] 160 � 144 pixels

Frame Rate: Approx. 59.7 frames per second on a regular Game Boy, 61.1 on a Super Game Boy[35]

Vertical Blank Rate: Approx 1.1ms

Screen size: 66 mm (2.6 in) diagonal

Color Palette: 2-bit (4 shades of "gray" {light to very dark olive green})

Communication: Up to 2 Game Boys can be linked together via built-in serial ports, up to 4 with a DMG-07 4-player adapter.

Power: 6 V, 0.7 W (4 AA batteries provide ~15 hours)

Dimensions: 90 mm (W) x 148 mm (H) x 32 mm (D) / 3.5" x 5.8" 1.3"





Game Boy Pocket



Game Boy Pocket adalah desain ulang utama pertama dari Game Boy klasik, awalnya dirilis pada tahun 1996. casingnya secara fisik lebih ringan dan lebih kecil dari Game Boy klasik dan kompatibel dengan semua game dari Gameboy klasik. Game Boy Pocket adalah produk pertama Nintendo yang dirilis dalam berbagai warna yang berbeda.




Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for Game Boy Pocket:














Game Boy Color



Game Boy Color, yang dirilis pada tahun 1998, adalah produk pertama dalam seri Game Boy yang mendukung game dengan warna. Hebatnya Game Boy Color juga mempunyai fitur untuk melengkapi warna pada game-game dari Gameboy klasik yang dirilis tanpa warna alias monokrom. Game Boy Color juga memiliki dimensi yang tidak jauh berbeda dengan Game Boy Pocket, satu-satunya hal yang membedakan adalah game boy color mempunyai port inframerah di bagian atas untuk bermain game secara multiplayer




Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for GBA Color:














Technical Specs



Main processor: Zilog Z80 (8-bit)

Processor speed: 4 or 8 MHz (two processor modes)

Resolution: 160 x 144 pixels (same as the original Game Boy and the Sega Game Gear)

Palette colors available: 32,768 (15-bit)

Colours on screen: Supports 10, 32 or 56

Maximum sprites: 40 total, 10 per line, 4 colors per sprite (one of which being transparent)

Sprite size: 8x8 or 8x16

Tiles on screen: 512 (360~399 visible, the rest are drawn off screen as a scrolling buffer)

Audio: 2 square wave channels, 1 wave channel, 1 noise channel, mono speaker, stereo headphone jack

ROM: 8 MB maximum

RAM: 32 KB

VRAM: 16 KB

Cartridge RAM: 128 KB

Power:

internal: 2 AA batteries, 30+ hours of gameplay

external: 3V DC

indicator: Red LED

Input:

8-way D-Pad

4 buttons (A, B, Start, Select)

Volume potentiometer

Power switch

Serial I/O ("Link cable"): 512 kbit/s with up to 4 connections in serial

Infra-red I/O: Less than 2 m distance at 45�

Cartridge I/O

Dimensions:

Metric: 75 mm x 27 mm x 133 mm

Imperial: 2.95 in x 1.06 in x 5.24 in





Game Boy Advance / GameBoy Advance SP



Game Boy Advance dan Game Boy Advance SP adalah seri terakhir dari Nintendo Gameboy sebelum Nintendo meluncurkan produk Nintendo Dual Screen atau Nintendo DS. Dengan kapasitas 32-bit Gameboy Advance muncul dengan perbedaan menyolok yaitu kontrol unit berada di sisi layar,dimana hal ini sangatlah berbeda dengan seri-seri gameboy sebelumnya yang menampilkan tombol kontrol di bawah layar. Game Boy advance SP menampilkan interface layar flip serta dukungan backlight dan baterai yang lebih tahan lama.




Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for GBA:















Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for GBA SP:














Technical Specs



Length: approximately 14.45 cm (5.69 in)

Width: approximately 2.45 cm (0.96 in)

Height: approximately 8.2 cm (3.2 in)

Mass: approximately 140 g (4.9 oz)

Screen: 2.9 inches reflective thin-film transistor (TFT) color LCD

Power: 2 AA batteries

Battery life: approximately 15 hours on average while playing Game Boy Advance games (also dependent on the Game Pak being played and the volume setting)[4]

CPU: 16.8 MHz 32-bit ARM7TDMI with embedded memory

Memory: 32 kilobyte + 96 kilobyte VRAM (internal to the CPU), 256 kilobyte WRAM (outside the CPU).

Resolution: 240 � 160 pixels (3:2 aspect ratio)

Color support: 15-bit RGB (16-bit color space using 5 bits depth per channel), capable of displaying 512 simultaneous colors in "character mode" and 32,768 (215) simultaneous colors in "bitmap mode"

Sound: Dual 8-bit DAC for stereo sound (called Direct Sound), plus all legacy channels from Game Boy. The new DACs can be used to play back streams of wave data, or can be used to output multiple wave samples processed/mixed in software by the CPU.



Sebenarnya setelah Game Boy Advance SP, Nintendo mengeluarkan Game Boy Micro, namun seri ini tidak terlalu booming dan juga tidak kompatibel dengan game-game klasik yang dibuat untuk Game Boy Original dan Game Boy Color.




Spoiler for open this:
Spoiler for open this:
for sumber:




wikipedia dan google









Mudah-mudahan ga



Kalo suka ane minta buat bangun rumah



NO






[spoiler=open this] for kunjungi juga gan:




aplikasi keren untuk facebook dan twitter

Berita Selebritis Kpop













Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off


 


All times are GMT +7. The time now is 08:50 AM.


no new posts